18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Białostocki Szlak Kulinarny wśród najlepszych

d.ł.
Trzecie miejsce w ogólnopolskim konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny 2011 roku zajął Białostocki Szlak Kulinarny. Najwięcej głosów od internautów otrzymał Szlak Kajakowy Bug – Krzna. Nagrodą dla zwycięzcy jest kampania reklamowa o wartości 50 tysięcy złotych.

Kilkutygodniowe głosowanie na stronach serwisu otoWakacje.pl (Grupa Allegro), partnera konkursu zorganizowanego przez Polską Organizację Turystyczną, zakończyło się 17 października. Każdy mógł zagłosować na swojego faworyta tylko raz.

Liderem internetowej zabawy długo pozostawał zespół pocysterski w Krzeszowie (woj. dolnośląskie). Miłośnicy cysterskiego dziedzictwa przysporzyli krzeszowskiej atrakcji 15,5 proc. głosów, co w ostatecznym rozrachunku wystarczyło do zajęcia 2. miejsca. Więcej o 0,4 proc. głosów uzyskał Szlak kajakowy Bug – Krzna, produkt zgłoszony do konkursu przez województwo lubelskie (powiat bialski i włodawski). Poza aktywnym wypoczynkiem na wodzie, doskonale oznakowaną trasą, odznaczającą się dużymi walorami przyrodniczymi, zwycięska oferta kusi turystów wielokulturową tradycją, bogactwem zabytków sakralnych, regionalną kuchnią, a także możliwością obcowania z ginącymi zawodami i zapomnianymi rzemiosłami.

W stawce 44 konkurentów wysokie, trzecie miejsce zajął Białostocki Szlak Kulinarny. Wprawdzie Białystok musiał obejść się smakiem nagrody głównej w postaci kampanii reklamowej o wartości 50 tysięcy złotych, ale też nie zmarnował szansy na dobrą prezentację swojej oferty. Produkt skupiający około 30 białostockich restauracji, a także producentów żywności regionalnej, zdobył 9,5 proc. głosów. Jak komentują wyniki konkursu najbardziej zainteresowani? - I dobrze, i niedobrze - mówi Monika Kamińska, kierownik Biura Promocji Miasta, które jest operatorem szlaku kulinarnego. - Oczywiście, szkoda wygranej. Ale zwycięstwo to nie wszystko. Za sprawą udziału w plebiscycie i kilkutygodniowej obecności na wysokich miejscach jesteśmy na ustach innych miast. Mówi się o naszej kuchni, o fascynacji kulinariami, o karcie smakosza... I to mówi się dobrze.

Podlaskie miało w konkursie POT trzech reprezentantów. Wojewódzki Ośrodek Sportu i Rekreacji Szelment uzyskał 4 proc. głosów, a „Suwalszczyzna Kraina jak Baśń” – 1,7 proc.

od 7 lat
Wideo

Kalendarz siewu kwiatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na podlaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto