Remont stacji kolejowej Kłodzko Miasto trwa. Tak teraz wygląda stacja

Damian Bednarz
Damian Bednarz
Trwa remont stacji kolejowej Kłodzko Miasto. Obecnie do dyspozycji podróżnych jest tylko jeden peron. Samo poruszanie po dworcu jest także nieco utrudnione. Inwestycja pochłonie 60 milionów złotych i powinna zakończyć się w połowie 2020 roku.

- Inwestycja usprawni ruch pociągów na kłodzkim węźle kolejowym. Poprawi się przepustowość linii w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha. Na „nowej” stacji pociągi będą mogły rozpoczynać i kończyć jazdę. Pomiędzy torami zostanie wybudowany nowy peron. Zmodernizowany będzie też dotychczasowy obiekt nr 1. Perony będą wyższe, z nową nawierzchnią, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów - informował na początku prac Mirosławi Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na peronach zostaną także zamontowane nowe wiaty, oświetlenie i system nagłośnienia. Komfort obsługi pasażerów na stacji zwiększą dwie windy. Wyremontowane i zabezpieczone powłoką antygraffiti zostanie przejście pod torami. Przewidziano budowę i elektryfikacje dwóch nowych torów stacyjnych. Nowy układ torowy będzie uzupełniony 9 rozjazdami z elektrycznym ogrzewaniem, zapewniającym sprawne funkcjonowanie stacji w zimie. Przewidziana jest budowa nastawni, z której będzie prowadzony ruch pociągów na stacji i sąsiednich posterunkach.

Polskie fabryki Volkswagena w całości zasilane eko-energią

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Niemcy wykonali 3 perony, niestety nie zdążyli ukończyć całej stacji. Polacy pozostawią zaledwie dotychczasowy peron i jeden tor przy drugim peronie . Cały trzeci peron i połowę drugiego zasypią. Niestety kłodzki przykład pokazuje brak konsekwencji. Niby stawia się na kolej , a to co tu powstaje jest zaprzeczeniem perspektywicznego myślenia !

G
Gość

Już kiedyś zaczynano remont tej stacji. Były płyty marmurowe i remont stanął. Rozbebeszono tylko stację a materiał, duże płyty zniknęły. Może teraz będzie inaczej. Biedne to Kłodzko, nigdy nie miało dobrego gospodarza.

R
Radek23

To nie remont, a przebudowa przystanku na stację.

Dodaj ogłoszenie